Sunday, February 7, 2010

Nun Jim Ha

Itulah huruf jawi yang tertulis di atas kertas checklist ujian memandu aku. Najah bermaksud lulus dalam bahasa malaysia atau passed dalam bahasa inggeris. Ujian memandu dalam kategori Automatik dan hampir 40 orang yang mengambil ujian hari ini termasuk rakyat tempatan. Yang menariknya jumlah calon yang lulus lebih kurang 10 0rang aje termasuk yang empunya diri.
Masuk ajer ke kereta ,dua orang polis sudah bersedia untuk untu menguji aku. Polis di hadapan bertugas sebagai pemberi arahan dan yang berkaitan dengannya dan polis dibelakangku pulak sebagai pemerhati sekiranya pemandu tidak peka kepada signboard,roadmarker dll. Setelah masuk aje kereta dan mereka tengok data diri aku, polis disebelah aku pun berkata "malaysian" dan bertanya sambil bergurau mengenai nama aku "Bahrin". So aku wat la muka hensem untuk menambat hati polis tu. Manalah tau dia ada anak sedara perempuan, bolelah masuk jarum..kah..kah.. selepas memberi arahan supaya aku membuat U-turn dan melepasi dua roundabout ,disuruhnya aku berenti di tepi jalan dan terus memberi keputusan nun-jim-ha.
So lepas la satu maslah aku kat sini kerana untuk mendapatkan lesen kat sini umpama seperti nak masuk pertandingan Malaysian Idol.....mcm2 songel
Kepada rakan2 yang belum lulus lagi ,harap bersabar dan teruskan usaha,semuga berjaya.....
Free Counters


Free Counters



No comments: