Wednesday, May 27, 2009

salam
Lama jugak tak update blog ni. Komputer rosak pulak. Macam tau2 pulak... VGA problem. Hantar ke Abu Dhabi untuk dibaiki. Terbang jugak aed500. Apa nak buat sudah tiada pilihan. Buat sementara pinjam komputer Rasdan dan Ali Sosi Optimal untuk skype ngan orang rumah dan anak2.

Sekarang masih lagi di Training Room. Belajar lagi macam budak sekolah. Aku di assign kan di cold section (Termasuklah C2 reactor,CG drier, methanizer,deethanizer,Depropanizer,debutanizer,c2 splitter,C3 splitter,C2 ref,C3ref, dan byk lagi). Pening jugak kepala nak layan benda2 baru nih. Lebih2 lagi aku yg paling junior kat cold section. Kebanyakkan dari cold section dah joint borouge setahun yang lalu. So diorg dah jauh kehadapan.Lebih2 lg melayan kerenah sapi2 kat sini. Pengalaman diorg dahsyat2 belaka. Kalau ditanya pengalaman mereka,jawapan mereka akan berubah mengikut keadaan. Jika aku yang tanya maka pengalaman cuma 9 tahun aje tapi kalau manager yang tanya maka pengalaman mereka akan menjadi 15 tahun. Pergggh tak agak2 nak kencing...Waktu discussion pasal SOP macam nak bertumbuk, semua org nak bercakap, maka aku teringatlah Shanbarg kat Titan dulu.

Balik kerja kul 4.30 ptg lepas tu layan skype dengan keluarga dan dinner di reaction Center (RC) dengan Rasdan. Di RC makanan dia lebih kurang macam Tg Puteri Resort. Buffet style. Untuk staff Borouge yang tinggal di CaravanCam macam aku ni, tiada bayaran dikenakan so makanlah semahunya kalau larat. Kalau Azahari(Gmok) datang pasti untung perutnya.
Balik kul 9 mlm ,layan internet sekejap terus tido sbb subuh kat sini pukul 4.40pg.
Di Caravan Camp, memanglah boring sbb tak de activiti selain tido,makan,tido lg, .Lebih2 lagi budak2 Optimal (Nizam,botak,ali,isa dan Hafis) semuanya sedang bercuti di Malaysia. So tinggalkan aku ngan Rasdan dua batang kara.

Semalam(25/6), pertandingan bolasepak interdepartment bermula. So aku mewakili EU(Ethelene Unit). Perlawanan bermula kul 9 malam. Aku adalah satu2nya orang asia dalam team. So bahasa pengantarnya adalah bahasa arab. Maka peninglah kepala aku nak layan bahasa arab nih. Sbb dulu subjek bahasa arab aku dapat cukup2 makan aje waktu di sekolah. Yang aku tahu adalah JUM JUMATUN KADIR maksudnya tengkorak Kadir. Punyalah laju diorg main. Patutlah Malaysia tak pernah menang piala Asia. Punyalah serius diorang main macam nak rebut piala dunia pulak. Itupun team aku kena belasah 1-4 dengan PE plant.


Free Counters



Free Counters




No comments: